חייגו עכשיו:  050-5350130   

5 טיפים להקמת מסעדה מצליחה

dish 918613 960 720

 

השף אייל פינקלשטיין מביא לכם את 5 הטיפים החמים ביותר שלו לפתיחת מסעדה מוצלחת, ובעלת פוטנציאל עסקי ומקצועי אדיר. באמצעות הקפדה על הפרטים – גם אתה יכול להיות בעלים של מסעדה מוצלחת ויציבה, אשר תספק לך ולעובדייך פרנסה ולסועדים – חוויית אירוח מושלמת, בכל זמן ולכל צורך.

  1. גיבוש הקונספט של המסעדה

כל מסעדה, מהקנטינה הפשוטה ועד למקום היוקרה, צריכה שיהיה לה קונספט. זה הרעיון הכללי אשר מאחוריו מתבססת פעילות המסעדה. כמו שרשרת עם חוליות קשורות אחד בשני המנות, העיצוב, האווירה , השירות כולם צריכים להיות תואמים וברוח אותו מוטיב. הוא יכול להיות רחב, מגוון ומקיף כמו למשל "אוכל עממי" או "מסבאת רחוב", או שהוא יכול להיות ממוקד, נישתי או כזה שמצריך ידע מקצועי מעמיק, כמו למשל "אוכל צרפתי" או "מסעדה איטלקית".

  1. בניית התפריט במסעדה

לאחר שבחרנו את הקונספט של המסעדה, הגיע השלב הקריטי של בניית תפריט המנות של המסעדה. המובן מאליו - אנחנו רוצים לייצר אוכל טרי, טעים ואיכותי, שימשוך אליו סועדים, ויתאים לקונספט שגיבשנו. חוץ מזה דגשים שחשוב לשים לב אליהם כמו:
מספר המנות בתפריט – תפריט ארוך ועשיר במנות או תפריט מצומצם ובוטיק
תמהיל המנות – היחס בין כמות המנות ראשונות, ביניים, עיקריות וקינוחים
חומרי הגלם בכל מנה – מה הם חומרי הגלם, השילוב ביניהם, מקור האספקה שלהם, העלות שלהם
סוגי ההגשה והצילחות – לא חדש לנו שכל החושים משתתפים בארוחה, כך שאופן ההגשה והצילחות של המנה הם בעלי אפקט חשוב
תמחור המנות – כדי שנוכל לדעת מה עלות המנה שלנו ובכמה אנחנו צריכים למכור אותה כדי להרוויח. במילים אחרות - food cost
ולא פחות חשוב – הדרכת הצוות – כדי לייצר חוויה אותנטית חשוב שכל מלצר, מהוותיק ביותר ועד למתחיל, יכיר את המנות, הטעם שלהן והמרכיבים שלהן.

  1. צוות מנצח – שירות מקצועי, עם חיוך

בפסקה הקודמת דיברנו על מקצועיות המלצרים בהכרת התפריט והמנות, אך לא בזה מסתכם חלקם המקצועי של העובדים שלכם. אנשי הצוות צריכים להיות אדיבים, חייכניים, שירותיים ונעימים. כאלה שיהיו נכונים לעזור ויוכלו להתמודד באדיבות עם דרישות הלקוחות. חשוב שחוויית השירות תהיה אחידה – שכל אנשי הצוות ידעו מה ה"אני מאמין" ותפיסת העולם של השירות שלנו. שירות טוב גורם לסועדים לחזור למסעדה. השילוב בין אוכל טעים לשירות מצוין – הוא הקלף המנצח בעולם המסעדנות.

  1. תאורה ואוירה בהתאמה לאופי המקום

אינכם יכולים להתכחש לכך שהמקום שלכם בנוי בצורה מסוימת, קירותיו יוצרים צל וחלונותיו יוצרים חשיפה לאור. בהתאם לכך, תצטרכו למקם תאורה שגם תספק לסועדים יכולת לקרוא מן התפריט, ולכם ולמלצרים את היכולת לשרת ולעבוד. כמו כן, התאורה צריכה להיות מעוצבת ובעלת מעוף: עליה להיות בעלת הקשר לקונספט המסעדה ולשדר בגל אחד עם התפאורה שהחלטתם להציב במקום.

  1. מיקום המסעדה

המיקום הוא לא מעט פעמים עניין של מזל. ברור שמסעדה במקום בולט ברחוב או באזור תעשיה שוקק חיים הוא האידיאל. אבל זה לא תמיד המצב. בין אם כך או אחרת, הכי חשוב בימינו - דאגו לשילוב המסעדה בתוכנות הניווט ווייז, פולי וגוגל מאפס. מהלכים אלו יקלו מאד על הסועדים שלכם למצוא אתכם וליהנות מחוויית המסעדה. ההגעה אליה היא חלק בלתי נפרד מכך, קחו זאת בחשבון.

אייל פינקלשטיין – יועץ קולינארי

אייל פינקלשטיין, שף מוביל זה למעלה מ-15 שנים, הינו יועץ קולינארי למסעדות וקייטרינג. השף, אשר מרבה לעסוק בייעוץ קולינארי למסעדות והבראת מסעדות, מביא לכם כאן עצות חשובות להצלחתן של מסעדות. ניתן להתייעץ עמו וכמובן ליצור קשר כדי לעזור למסעדה שלכם, בטלפון 050-5350130 או במייל This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..